Reklama w III RP - „Pionierzy i tytani Polskiej reklamy” - Opis zawartości

Opis zawartości


Reklama w Polsce wymaga już nie tylko teoretycznych rozpraw i praktycznych poradników, lecz także słowników i ujęć encyklopedycznych. Taką rolę spełnia ta książka. To opinia prof. Jerzego Bralczyka o tomie „Pionierzy i tytani polskiej reklamy” (Agencja Wasilewski,1999), pierwszej i dotychczas jedynej na naszym rynku wydawniczym syntezy informacji o reklamie i jej twórcach w latach 1989-1998. Jej pomysłodawcą i współautorem był Piotr Wasilewski, który do współpracy zaprosił znanych specjalistów od reklamy, dziennikarzy i naukowców.

Wspólnie stworzyli bogatą panoramę, liczącą 440 stron, zawierającą dziesiątki ilustracji (plakaty, zdjęcia i kadry ze spotów) oraz setki szczegółowych informacji, ocen i poglądów. Powstało wyjątkowe – ważące 2 kilogramy – podsumowanie osiągnięć branży reklamowej w Polsce w ostatniej dekadzie XX wieku, które zawiera m.in.:

  • Ilustrowane prezentacje kilkudziesięciu kampanii i haseł reklamowych
  • Monograficzne panoramy rynku mediowego i jego zmiany pod wpływem reklamy (tv, radio, prasa, outdoor)
  • Ilustrowane kalendarium wydarzeń reklamowo-medialnych w latach 1990-98
  • Bogate zestawienie danych statystycznych dotyczących rynku reklamy
  • Obszerny wybór opinii ludzi reklamy o problemach branży i jej środowiska w Polsce
  • Szczegółowe wiadomości o osiągnięciach zawodowych kilkuset osób tworzących wizerunek reklamy w Polsce
  • Werdykty krajowych konkursów reklamowych
  • Dokumenty - „Kodeks postępowania w reklamie” i „Etyka w reklamie”
  • Ranking agencji reklamowych w Polsce w latach 1992-1997

W kolejnych zakładkach tej strony internetowej umieściliśmy: spis treści książki, opinie jej czytelników, ranking najlepszych kampanii dziesięciolecia na czele z kampanią „Łaciate”, najlepsze hasła lat 90. i fragmenty dwóch rozdziałów.

Monografia ukazała się dzięki finansowemu wsparciu życzliwych agencji reklamowych i studiów filmowych. Wydaniu tomu patronowało Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) Oddział w Polsce.

Cena książki: 50 PLN




Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0,goodsport – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. offerclient - sesja klienta
  4. CMS_DEBUG – debugowanie strony
  5. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  6. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  7. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www
  8. ADMS_ID, storeregion, mbox, georouting_presented, BANNER_TYPE, s_pers, s_vi - adobe.com
  9. x-src, datr - używane przez facebook.com

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.