Reklama społeczna w Polsce - „Szlachetna propaganda dobroci, ...” - Opis zawartości

Opis zawartości


Pierwsza część książki jest zapisem oraz wnikliwą analizą i oceną polskich kampanii społecznych z lat 2002–2006. Z jednej strony panorama, katalog blisko stu pięćdziesięciu akcji, z drugiej – ich urozmaicona typologia. Owo podsumowanie zostało dokonane z kilku punktów widzenia, m.in. używanego języka w komunikatach reklamowych, niestandardowych form komunikacji, znaczenia w reklamie społecznej marki nadawcy. Aspekty te dodatkowo ilustrują teksty opisujące działalność Polskiej Akcji Humanitarnej i Caritasu.
W kilku tekstach skupiono się na akcjach organizowanych na poziomie lokalnym, gdzie mogą one liczyć na skuteczny odzew środowiska, w tym regionalnej i miejscowej prasy – niedocenianego partnera społeczników.
Kolejna część ma charakter poradnikowy. Przybliża – krok po kroku – proces przygotowania kampanii, tłumaczy zasady współpracy z agencją tworzącą przekaz reklamowy, wskazuje na zagadnienia prawne występujące w reklamie społecznej.
W tomie szeroko omówiono znacznie badań marketingowych, zwiększających możliwość sukcesu kampanii. Zaprezentowano też wyniki pierwszego w Polsce badania znajomości i ocen kampanii społecznych z lat 2002–2006.
Książkę zamykają rozważania na temat skuteczności reklamy w czasach „nieuwagi”. Ich autor, prof. Marek Krajewski próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, jak informować o problemach społecznych i je rozwiązywać w sytuacji skrajnego nasycenia przestrzeni komunikacyjnej przekazami rywalizującymi o uwagę odbiorcy.
Liczący 312 stron tom, w opracowaniu i pod redakcją Piotra Wasilewskiego, przygotowali naukowcy, analitycy i praktycy – specjaliści świetnie znający omawianą problematykę.
Wydanie drugiego tomu o reklamie społecznej było możliwe dzięki życzliwemu zaangażowaniu firm oraz mediów, którym wydawca wyraża serdeczne podziękowanie.

Książka jest kontynuacją pierwszej w Polsce monografii o reklamie niekomercyjnej pt. „Propaganda dobrych serc”, czyli rzecz o reklamie społecznej, która na życzenie czytelników w 2008 roku została wznowiona pod zmienionym nieco tytułem: „Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej”.

Partner projektu: Polkomtel SA

Sponsorzy: BP Polska, Commercial Union Polska, Danone, Grupa Żywiec SA, RWE Stoen

Patroni projektu: „Gość Niedzielny”, „Przegląd”, „Brief”, „Forbes”, medialine.pl, SAR Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

Cena książki: 50 PLN

Książka do nabycia u wydawcy oraz w księgarniach:

Warszawa
Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki, ul. Grójecka 67

Kraków
Główna Księgarnia Naukowa, ul. Podwale 6

Lublin
Księgarnia Prawnicza Iuris Prudentia, Pl. M. Curie-Skłodowskiej 5




Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0,goodsport – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. offerclient - sesja klienta
  4. CMS_DEBUG – debugowanie strony
  5. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  6. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  7. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www
  8. ADMS_ID, storeregion, mbox, georouting_presented, BANNER_TYPE, s_pers, s_vi - adobe.com
  9. x-src, datr - używane przez facebook.com

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.