Reklama społeczna w Polsce - „Propaganda dobrych serc, ...” - Opis zawartości

Opis zawartości


Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej była pierwszą w Polsce publikacją, jedną z niewielu na międzynarodowym rynku księgarskim, o reklamie niekomercyjnej, nazywanej potocznie reklamą społeczną. Bogato ilustrowana, oparta na naukowych badaniach i praktycznych przykładach wciąż pozostaje źródłem cennej wiedzy o mechanizmach społecznych oraz psychologicznych rządzących odbiorem reklamy społecznej. Ważną pozycją o praktycznych sposobach przygotowania, planowania i badania kampanii społecznych. Świadectwem znaczenia tej publikacji są pozytywne oceny (patrz zakładka Opinie czytelników) i jej obecność wśród obowiązkowych lub zalecanych lektur na kilkunastu uczelniach.

Dowodami uznania dla Propagandy dobrych serc... są nie tylko opinie o jej zawartości (przewodnik niezastąpiony w pracy zawodowej, rzetelna kopalnia wiedzy, podstawowe źródło bibliograficzne), ale też wyczerpany nakład pierwszego wydania. W 2008 roku wznowiliśmy tę książkę (uzupełnioną o nowe informacje) pod zmodyfikowanym nieco tytułem Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej. W drugim wydaniu pojawiły się dodatkowe informacje. Swego rodzaju ciekawostką są zaprezentowane, wcześniej nigdzie niepublikowane, odważne antynikotynowe projekty Andrzeja Pągowskiego.

Książka zawiera też więcej stron (264) i ma twardą okładkę. Publikacja wyjaśnia różnice między reklamą społeczną a komercyjną, przedstawia historię reklamy społecznie użytecznej na świecie i w Polsce, opisuje kilka kampanii polskich (m.in. „Powstrzymać przemoc domową”, „Sprzątanie świata”) i zagranicznych (m.in. „Partnership for a Drug-Free America”), wskazuje na znaczenie badań skuteczności reklam społecznych, prezentuje dorobek „w służbie ludzkości” Andrzeja Pągowskiego, polskiego odpowiednika „skandalisty” Oliviera Toscaniego.

Znalazły się też w niej specjalne wywiady z Jolantą Kwaśniewską - prezesem Fundacji „Porozumienie bez Barier”, a także z profesorami: Jerzym Bralczykiem i Jerzym Mellibrudą oraz nieżyjącym już publicystą - Krzysztofem T. Toeplitzem. Istotnym merytorycznie i efektownym wizualnie uzupełnieniem tomu jest dokumentalny zapis ponad 40 polskich kampanii społecznych z lat 1997-2001. Grono autorów książki stanowią naukowcy, analitycy i praktycy rynku reklamowego w Polsce.

Książka adresowana jest do osób oraz instytucji zainteresowanych komunikacją społeczną: fundacji i stowarzyszeń, organizacji rządowych i samorządowych, agencji reklamowych, promocyjnych i public relations, uczniów szkół średnich i studentów piszących prace na ten temat, firm komercyjnych, które poprzez zaangażowanie w problematykę społeczną tworzą swój wizerunek.

Oba wydania pierwszego tomu ukazały się dzięki wsparciu życzliwych Partnerów:
I wydanie: Telekomunikacja Polska SA, AMS SA, SMG/KRC Poland Media, PZU SA.
II wydanie: RWE Polska, AMS SA, Gabinet Pomocy Psychologicznej Warszawa.

Cena książki: 50 PLN

Książka do nabycia u wydawcy oraz w księgarniach:

Warszawa
Główna Księgarnia Naukowa im. B. Prusa, ul. Krakowskie Przedmieście 7
Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki, ul. Grójecka 67
Księgarnia Psyche, ul. Chodakowska 19/31

Kielce
Firma Księgarska Andrzej, ul. Warszawska 6

Kraków
Główna Księgarnia Naukowa, ul. Podwale 6

Lublin
Księgarnia Prawnicza Iuris Prudentia, Pl. M. Curie-Skłodowskiej 5

Wrocław
Tajne Komplety, ul. Przejście Garncarskie 2




Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0,goodsport – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. offerclient - sesja klienta
  4. CMS_DEBUG – debugowanie strony
  5. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  6. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  7. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www
  8. ADMS_ID, storeregion, mbox, georouting_presented, BANNER_TYPE, s_pers, s_vi - adobe.com
  9. x-src, datr - używane przez facebook.com

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.