Reklama w III RP - „Dwie dekady polskiej reklamy” - Opis zawartości

Opis zawartości


Pierwsze na polskim rynku kompendium przedstawiające i podsumowujące, na 468 stronach, dokonania branży reklamowej w minionym okresie III Rzeczypospolitej, zilustrowane zdjęciami kilkuset reklam – nagrodzonych, popularnych, kontrowersyjnych.

Fundament tomu tworzy szczegółowa kronika ponad pięciuset faktów i wydarzeń. Zestawione obok siebie, rok po roku, obrazują kolejne etapy rozwoju branży, środowiska jej twórców oraz udział reklamy w transformacji. Rozdział zatytułowany Tak to pamiętamy... – dwie dekady reklamy we wspomnieniach jej twórców, to zbiór kilkudziesięciu wspomnień, przemyśleń, podsumowań i ocen spisanych osobiście przez wpływowych i uznanych liderów branży, w większości jej pionierów. Ich osobiste refleksje nie tylko odtwarzają atmosferę niedawno minionych lat, ale też niejednokrotnie uzupełniają opisywane w kronice wydarzenia o prywatny komentarz ich uczestników. Trzecią częścią książki są – ujęte w formie tabel i wykresów – przekrojowe zestawienia danych liczbowych, w tym m.in. nakłady ponoszone przez reklamodawców, obrazujące wartość i dynamikę zmian na rynku reklamy w Polsce.

„Niniejszy tom, pomyślany jako fotografia dwóch dekad branży, to z jednej strony nostalgiczna wycieczka w czas miniony, choć całkiem nieodległy, z drugiej pouczająca podróż adresowana nie tylko do osób zainteresowanych reklama. Historia bowiem jest procesem ciągłym – aktualność zawsze zawiera w sobie przeszłość” – twierdzi autor tomu „Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010”, Piotr Wasilewski, twórca pierwszego w III RP festiwalu reklamy (Crackfilm).

„Reklama to część kultury narodowej. O tym, co stworzyliśmy w ciągu tych dwudziestu lat warto pamiętać, bo wygląda na to, że raczej już się to nie powtórzy”, napisał o tej ksiażce Iwo Zaniewski, współzałożyciel i dyrektor kreatywny polskiej agencji PZL, autor i współtwórca wielu kultowych kampanii, m.in. dla marek Knorr, Frugo, Plus GSM, Żubr, Ikea.

Wydawca serdecznie dziękuje Sponsorom za okazaną życzliwość i wsparcie wydania książki.

Partnerzy projektu:

Eurobank i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

W październiku 2013 roku tom „Dwie dekady polskiej reklamy 1990-2010” otrzymał Nagrodę – tytuł Krakowskiej Książki Miesiąca,
jedno z najważniejszych w Małopolsce wyróżnień w dziedzinie kultury.

Cena książki: 120 PLN

Książki do nabycia u wydawcy oraz w księgarniach:

Warszawa
Główna Księgarnia Naukowa im. B. Prusa, ul. Krakowskie Przedmieście 7
Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki, ul. Grójecka 67
Księgarnia Psyche, ul. Chodakowska 19/31

Kielce
Firma Księgarska Andrzej, ul. Warszawska 6

Kraków
Główna Księgarnia Naukowa, ul. Podwale 6

Lublin
Księgarnia Prawnicza Iuris Prudentia, Pl. M. Curie-Skłodowskiej 5

Wrocław
Tajne Komplety, ul. Przejście Garncarskie 2




Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0,goodsport – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. offerclient - sesja klienta
  4. CMS_DEBUG – debugowanie strony
  5. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  6. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  7. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www
  8. ADMS_ID, storeregion, mbox, georouting_presented, BANNER_TYPE, s_pers, s_vi - adobe.com
  9. x-src, datr - używane przez facebook.com

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.