Pierwsze na polskim rynku kompendium przedstawiające i podsumowujące, na 468 stronach, dokonania branży reklamowej w minionym okresie III Rzeczypospolitej, zilustrowane zdjęciami kilkuset reklam – nagrodzonych, popularnych, kontrowersyjnych.
Fundament tomu tworzy szczegółowa kronika ponad pięciuset faktów i wydarzeń. Zestawione obok siebie, rok po roku, obrazują kolejne etapy rozwoju branży, środowiska jej twórców oraz udział reklamy w transformacji. Rozdział zatytułowany Tak to pamiętamy... – dwie dekady reklamy we wspomnieniach jej twórców, to zbiór kilkudziesięciu wspomnień, przemyśleń, podsumowań i ocen spisanych osobiście przez wpływowych i uznanych liderów branży, w większości jej pionierów. Ich osobiste refleksje nie tylko odtwarzają atmosferę niedawno minionych lat, ale też niejednokrotnie uzupełniają opisywane w kronice wydarzenia o prywatny komentarz ich uczestników. Trzecią częścią książki są – ujęte w formie tabel i wykresów – przekrojowe zestawienia danych liczbowych, w tym m.in. nakłady ponoszone przez reklamodawców, obrazujące wartość i dynamikę zmian na rynku reklamy w Polsce.
„Niniejszy tom, pomyślany jako fotografia dwóch dekad branży, to z jednej strony nostalgiczna wycieczka w czas miniony, choć całkiem nieodległy, z drugiej pouczająca podróż adresowana nie tylko do osób zainteresowanych reklama. Historia bowiem jest procesem ciągłym – aktualność zawsze zawiera w sobie przeszłość” – twierdzi autor tomu „Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010”, Piotr Wasilewski, twórca pierwszego w III RP festiwalu reklamy (Crackfilm).
„Reklama to część kultury narodowej. O tym, co stworzyliśmy w ciągu tych dwudziestu lat warto pamiętać, bo wygląda na to, że raczej już się to nie powtórzy”, napisał o tej ksiażce Iwo Zaniewski, współzałożyciel i dyrektor kreatywny polskiej agencji PZL, autor i współtwórca wielu kultowych kampanii, m.in. dla marek Knorr, Frugo, Plus GSM, Żubr, Ikea.
Wydawca serdecznie dziękuje Sponsorom za okazaną życzliwość i wsparcie wydania książki.
Partnerzy projektu:
Eurobank i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
W październiku 2013 roku tom „Dwie dekady polskiej reklamy 1990-2010” otrzymał
Nagrodę – tytuł Krakowskiej Książki Miesiąca,
jedno z najważniejszych w Małopolsce
wyróżnień w dziedzinie kultury.
Cena książki: 90 PLN
Książki do nabycia u wydawcy oraz w księgarniach:
Warszawa
Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki, ul. Grójecka 67
Kraków
Główna Księgarnia Naukowa, ul. Podwale 6
Lublin
Księgarnia Prawnicza Iuris Prudentia, Pl. M. Curie-Skłodowskiej 5