Czym właściwie jest reklama społeczna i jak się zmienia? Jaka jest różnica między nią, a reklamami komercyjnymi? Które spośród kampanii społecznych zorganizowanych w latach 2002-2006 okazały się najskuteczniejsze? I jak w ogóle krok po kroku taką kampanię przygotować? Poproszeni o opinię eksperci w sposób jasny i przystępny odpowiadają na te i wiele innych pytań.(...) Świetna publikacja z powodzeniem służyć może jako podręcznik dla studentów kierunków związanych z public relations lub agencji reklamowych opracowujących kampanie.
„Polska Gazeta Krakowska”, 8.01.2008
Atrakcyjność publikacji opracowanej przez Wasilewskiego ma dwie podstawy: może być dobrym narzędziem dla instytucji publicznych i niepublicznych, myślących o reklamie społecznej, ale też dla czytelników uważnie obserwujących na co dzień na ulicach plakaty i przeglądających telewizyjne spoty. Pierwsi od dobrych autorów kolejnych rozdziałów (to praktycy tworzący reklamę, ale też pracownicy wyższych uczelni, zajmujących się mediami) dowiedzą się, jakich błędów unikać. Dla drugich będzie to ciekawa i kolorowa (świetne ilustracje!) historia społecznych problemów Polski z ostatnich lat.
„Gazeta Wyborcza”, 2.06.2008
To podręcznik dla tych, którzy chcą dobrze robić kampanie społeczne.
„Forbes”, nr 01/2008
Najlepsi specjaliści w branży zdradzają sekrety skutecznych kampanii społecznych.
„Puls Biznesu”, 22.12.2008
Jeżeli nie macie jeszcze pomysłu na to, jak z sensem wbić się w nieomal obowiązujący już trend reklamy społecznej, to zajrzyjcie do książki "Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej", wydanej przez krakowską Agencję Wasilewski.(...) W drugim tomie książki obowiązuje podejście systematyczne, zgodne z zasadami sztuki marketingowej.
„Media & Marketing Polska”, nr 6/2008
"Szlachetna propaganda dobroci" jest unikatową pozycją poruszającą temat kampanii społecznych w sposób tak kompleksowy i praktyczny. Podane w niej ilustrowane przykłady wybranych - wyjątkowych w swym rodzaju - kampanii społecznych są skarbnicą wiedzy i insipracją dla pasjonatów działań społecznych a także studentów i naukowców zajmujących się socjologią, psychologią, marketingiem i PR.
Łukasz Salwarowski, Prezes Stowarzyszenia Manko
"Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej" pokazuje potężny rozwój tego środka przekazu w naszym kraju. Ile stron miałaby książka, gdyby chcieć opisać każdą kampanię? Kolejne pytanie: Czy słowa oddałyby w pełni cele, jakie autorzy chcieli osiągnąć poprzez swoje dzieła? Otóż nie. Przedstawiona w takiej liczbie panorama plakatowa "bije po oczach" i przemawia do wyobraźni. Jest to dowód na to, że nasza wrażliwość i spojrzenie na problemy społeczne przybrało nową, dojrzałą formę. Myślę, że poruszana do tej pory podobna tematyka nie miała takiej siły, nie trafiała tak precyzyjnie do człowieka, jak tego doświadczamy w drugim tomie o reklamie społecznej. Drugi wielki plus tej książki, to język, w jakim została napisana, prosty, zrozumiały dla każdego tekst wyjaśniający pojęcie reklamy i metodę jej działania. Każda kolejna strona budzi ciekawość i jednocześnie niecierpliwość, co przyniesie następna. I umówmy się - to nie jest książka, to jest prawdziwy podręcznik-przewodnik-ściąga dla autorów nowych kampanii.
Grażyna Stanek, Warmińsko-Mazurski Oddział PFRON w Olsztynie
Spośród wielu tematów podjętych przez piętnastu autorów w tej grubej księdze, wskazać warto na artykuły systematyzujące polskie kampanie społeczne a także na słownik ważnych pojęć, dzięki któremu łatwiej możemy zrozumieć nazwy występujące na obszarze działalności społecznej. Przykładowo: społeczna odpowiedzialność biznesu, marketing zaangażowany społecznie, reklama społecznościowa. Teoretyczna część "Szlachetnej propagandy dobroci..." w ogóle została dobrze opracowana, atrakcyjnie wytłumaczona i napisana przystępnym językiem. Rzecz nie do przecenienia, podobnie jak zestaw indeksów, które we współczesnych książkach znajdujemy nie tak często.
Sławomir Pawlak, www.proto.pl 11.03.2008
"Szlachetna Propaganda Dobroci...." pod redakcją Piotra Wasilewskiego to książka godna polecenia i wykorzystania w pracy działu Fundraisingu każdej organizacji pozarządowej. Pozwala w sposób całościowy ogarnąć problematykę reklamy społecznej i zapoznać się z najlepszymi przykładami kampanii i reklam społecznych. Materiały zawarte w opracowaniu wpłynęły na pracę zespołu Fundacji "Mimo Wszystko" w przyjęciu koncepcji akcji tzw. 1% i ważnych decyzjach dotyczących promocji wizerunku i naszych działań. Atutem książki jest bogaty i aktualny materiał ilustrowany....szkoda tylko, że niedostępny na nośniku elektronicznym.
Piotr Pogon, Kierownik Działu Fundraisingu, Fundacja Anny Dymnej "Mimo Wszystko"
Książka jest wartym polecenia rarytasem. Jej mocną stroną jest niewątpliwie panorama prawie 130 polskich kampanii społecznych, a także swego rodzaju "pomiar popularności", czyli raport oceniający znajomość i efektywność wybranych kampanii.
„Visual Communication”, nr 4/2008
Książka jest unikatem, jeśli chodzi o temat, a przez swa formę łącząca teorię z ilustracjami zasługuje na dodatkowe uznanie.
Andrzej Zwawa, Wydawnictwo "Zielone Brygady"
Od lat uczę na Uniwersytecie Warszawskim jak specjaliści Public Relations powinni przygotowywać się do planowania i realizacji kampanii społecznych. Staram się przekonać ich, że dobry organizator kampanii społecznej jest podobny do dyrygenta orkiestry symfonicznej, który musi znać możliwości artystyczne wszystkich instrumentów, by wiedzieć, czego można od nich wymagać. Profesjonalista PR musi znać możliwości kreacyjne wszystkich instrumentów/narzędzi komunikowania, by w kampanii społecznej stosownie je wykorzystać przy docieraniu do każdej grupy docelowej. Obie książki, czyli "pierwszy i drugi tom o reklamie społecznej" ("Propaganda dobrych serc" i "Szlachetna propaganda dobroci") są dla mnie na tych zajęciach podstawową literaturą, z której od lat owocnie korzystam. Książki są bardzo dobrze zredagowane pod względem merytorycznym jak i edytorskim. Są autentycznie niezastąpione na zajęciach z praktyki działania specjalistów PR, zajmujących się sztuką planowania i realizacji kampanii społecznych.
Prof. Jerzy Olędzki,
Kierownik Zakładu Public Relations i Marketingu Medialnego w Instytucie Dziennikarstwa na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Uniwersytet Warszawski
Piotr Wasilewski wydał (jako redaktor) kolejny tom na temat reklamy społecznej: "Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej", w którym 17 autorów owej propagandzie dobroci przygląda się z różnych stron. Przepięknie zilustrowana (liczne przykłady akcji reklamowych) i bardzo starannie wydana. Warto ją poczytać, warto mieć.
dr Zbigniew Bajka, medioznawca, wirtualnemedia.pl, luty 2008
"Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej" i "Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej" to rewelacyjny materiał na temat społecznej komunikacji na niespełna sześciuset stronach. Te, niczym album, zawierający najważniejsze zdjęcia zrobione na przestrzeni dziewięciu lat (1997-2006), publikacje stanowią także poruszającą dokumentację fotograficzną polskich społecznych kampanii reklamowych. (...) Część teoretyczna obydwu tomów została opracowana w atrakcyjny i przystępny sposób, napisana jasnym i prostym językiem. Interesująca forma, świetna oprawa, liczne indeksy czynią je jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Obie publikacje pokazują, że osiągnięcia w użytecznej społecznie reklamie mamy całkiem niezłe. Wskazują na olbrzymią wiedzę autorów oraz ich dystans do różnorodnej tematycznie reklamy społecznej. (...) Co dzięki temu zyskaliśmy my - odbiorcy? Nieszablonowe, niebanalne książki. Mnie zachwyciły i nadal zachwycają.
dr Anna Lusińska WNS IFSD Uniwersytet Gdański i WZS Akademia Humanistyczno - Ekonomiczna w Łodzi
"Szlachetna propaganda dobroci" jest doskonałym przeglądem wszystkiego, co na polskim rynku reklamy społecznej się dzieje. Napisana zrozumiałym językiem, poparta wieloma trafnymi przykładami, bardzo pomaga zagłębić się w temat reklamy społecznej nawet totalnemu amatorowi tej jakże ciekawej dziedziny. Wielkim plusem książki jest to, że poza przeglądem rynku reklamy społecznej znajduje się też teoria, rozbudowana definicja reklamy, przedstawienie sposobu jej działania, tworzenia... Jestem książką zachwycona, polecam ją każdemu. Książka po prostu jest ciekawa i warto ją przeczytać. Warto przypomnieć sobie reklamy, które gdzieś już kiedyś widzieliśmy, a także wiele takich, które nam umknęły, a przecież reklama społeczna pozwala rozwinąć skrzydła kreatywności zaś plakaty oraz spoty reklamowe są dziełami sztuki.
Ewa Turowska, pracownik agencji reklamowej
Wszyscy marketerzy społeczni w Polsce muszą przeczytać tę książkę.
Wojciech Makowski, www.wiadomosci.ngo.pl
Książka spełniła moje oczekiwania, jest w ciekawy sposób ujętym kompendium wiedzy na temat polskich kampanii społecznych. Dodatkową wartością "Szlachetnej propagandy dobroci..." jest bardzo przejrzysty i dobrze przemyślany sposób prezentacji informacji, urozmaicony dobrej jakości fotografiami.
Urszula Szwed, PR Pan Pikto
W dwutomowej publikacji Agencji Wasilewski o reklamie społecznej, jakich na polskim rynku nie ma wiele, zebrano wszystko to, co specjaliści PR oraz osoby przygotowujące kampanie medialne dla organizacjach pozarządowych wiedzieć powinni, aby działać efektywnie. Polecam tę bogato ilustrowaną i świetnie przygotowaną merytorycznie pozycję!
Agata Jabłonowska-Turkiewicz, Specjalista PR i pozyskiwania środków
Caritas Archidiecezji Warszawskiej
Napisane w przystępnym języku książki ułatwiają analizę kampanii społecznych na wielu poziomach. Są nieodzowne dla piszących wszelkie prace na ten temat i dla organizatorów rozmaitych akcji społecznych.
Małgorzata Klimkiewicz, Warszawskie Hospicjum dla Dzieci
Poświęcone rozmaitym aspektom reklamy społecznej dwutomowe wydawnictwo Agencji Wasilewski, to niezwykle cenna i ciekawa lektura, użyteczna i pomocna fundacjom, stowarzyszeniom i organizacjom spełniającym różnorodne misje społeczne, niezależnie od ich zasięgu i charakteru oraz tym wszystkim, których interesuje skuteczna promocja. Obie książki są rzetelnie przygotowanym kompendium wiedzy na ten temat. Znajdziemy tu mnóstwo interesujących przykładów; szerokie omówienia zrealizowanych kampanii, poparte bogatą dokumentacją graficzną, a także komentarze i wypowiedzi specjalistów z branży. Poza niekwestionowaną wartością merytoryczną, obie książki cechuje niezwykła staranność edytorska. Lektura naprawdę godna polecenia - świetnie się czyta i przyjemnie ogląda. Zachęcam, by po nie sięgnąć.
Ewa Krzak, specjalista ds. PR,
Biuro Marketingu i Promocji, Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. Prof. Zbigniewa Religi
Wydane przez Agencję Wasilewski dwie obszerne publikacje tworzą unikatowe kompendium wiedzy w zakresie marketingu społecznego. W pasjonujący sposób przedstawiają, szczegółowo opisują, ale i wnikliwie analizują kampanie społeczne. Atrakcyjne edytorsko i wciągające merytorycznie, pokazują jednocześnie krok po kroku, jak takie działania zaplanować, przeprowadzić i zbadać. Napisane w sposób przystępny i zrozumiały, bogato ilustrowane oraz zaopatrzone w słownik pojęć i zestaw indeksów, stanowią lekturę obowiązkową dla każdej organizacji pozarządowej w Polsce.
Marcin Węc, Manager ds. PR i Fundraisingu, Stowarzyszenie „Wiosna”
Książka jest pięknie wydana, na dobrym papierze, zawiera dużo zdjęć ilustrujących omawiane kampanie.
dk, www.gazetylokalne.pl 11.03.2008
Na koniec publikacja zwraca uwagę, jak poradzić sobie z podstawowym problemem, który dotyka dziś kampanie społeczne - jak wśród ogromnej liczby komunikatów reklamowych przyciągnąć uwagę odbiorców. Patrząc jednak na coraz lepszy poziom naszych kampanii społecznych, a także poziom takich publikacji jak "Szlachetna propaganda dobroci...", możemy o tę uwagę odbiorców być spokojni.
„Przegląd”, nr. 6/2008
Wydawane w Polsce książki na temat reklamy, czy biznesu odpowiedzialnego społecznie najczęściej zawierają w sobie grzech gadulstwa, uogólnień i braku przykładów. Książka przygotowana przez Agencję Wasilewski nie ma tych przywar.
„Rzeczpospolita”, 19.O6. 2008
Reklama nie zawsze cieszy się społecznym szacunkiem; najczęściej jest kojarzona jako socjotechnika wyciągania pieniędzy z kieszeni klientów. Książka "Szlachetna propaganda dobroci..." pokazuje drugą stronę medalu - zaskakująco imponującą i wartościową.
„Trybuna”, 4.04.2008
Jesteśmy coraz bardziej hojni i otwarci na dobre inicjatywy. Wzrosła też nasza wrażliwość na społeczne problemy i świadomość zagrożeń. Tak wynika z wydanej niedawno książki "Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej".
„Gość Niedzielny”, nr 6/2008
„Szlachetna propaganda dobroci..." jest niezbędną pozycją w bibliografii dla wszystkich, którzy piszą prace dotyczące marketingu społecznego. Dla mnie szczególnie przydatne przy pisaniu pracy magisterskiej był rozdział dotyczący tego, w jaki sposób zmieniały się polskie kampanie społeczne oraz kalendarium prezentujące najważniejsze inicjatywy ostatnich pięciu lat.
Małgorzata Rejmak, studentka
Oba tomy zawierają dużo cennych informacji i bardzo dobrej jakości zdjęcia. Są przepięknie wydane.
Joanna Puźmierowska, studentka
Książki o reklamie społecznej wydane przez Agencję Wasilewski stanowią fantastyczne źródło wiedzy na ten temat. Dlatego z przyjemnością stwierdzam, że dwutomowe kompendium spełnia wszelkie moje - studentki - oczekiwania.
Agnieszka Raczyńska, studentka
Książka jest bardzo ciekawa, bardzo ładnie wydana, a przede wszystkim zawiera mnóstwo informacji na temat reklamy społecznej. Te dwie pozycje (pamiętajmy też o "Propagandzie dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej") stały się moimi przewodnikami, zawierają dużo danych, zestawień, porównań.
Katarzyna Panasiuk, studentka
Podstawowa lektura w bibliografii mojej pracy magisterskiej. Rewelacyjnie napisana, konkretne przykłady, przejrzysta i świetnie wydana. Na pewno polecę ją znajomym i nie tylko.
Katarzyna Zalewska, studentka
Książka "Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej" spełnia moje oczekiwania. Będę z niej korzystać pisząc właśnie pracę licencjacką na temat reklamy społecznej. W książce zawarto bardzo dużo przydatnych informacji a przedstawiony przegląd kampanii społecznych jest bardzo bogaty. Opracowana ciekawie i przystępnie.
Renata Zwiereło, studentka