Reklama w III RP - Warto wiedzieć więcej! - Bibliografia (wybór)

Bibliografia (wybór)


Bibliografia (wybór)

Lista lektur dla tych, którzy chcą poznać bliżej historię współczesnej reklamy w Polsce. Zachęcamy do współpracy nad stworzeniem rzetelnego źródła o polskiej reklamie.

Książki

Bajka Z., Historia mediów, ABC Media Zb. Bajka, Kraków 2008
Barczak S., Pitrus A.(red.), Ze świata reklamy, „Zeszyty Naukowe UJ”, Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, z.1, Kraków 1999
Bator J., Wizerunek kobiety w reklamie telewizyjnej, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 1998
Bauer Z., Chudziński E. (red), Dziennikarstwo i świat mediów, wyd. IV, Universitas, Kraków 2008
Bralczyk J., Język na sprzedaż, Business Press, Warszawa 1996
Czaja D. (red.), Mitologie popularne. Szkice z antropologii współczesnej, Universitas, Kraków 1994
Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003
Duda Aneta, Język mitu w reklamie, KUL, Lublin 2010
Dziewanowska M., Wizerunki kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, Warszawa 2004
Godzic W., Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, Universitas, Kraków 1996
Godzic W., Telewizja jako kultura, Rabid, Kraków 1999
Godzic Wiesław (red.), 30 najważniejszych programów TV w Polsce, Trio, Warszawa 2005
Kall J., Reklama, PWE, Wyd. II, Warszawa 2002
Kisielewski A., Sztuka i reklama. Relacje miedzy sztuką i kulturą, Białystok 1999
Kochan M., Slogany w reklamie i polityce, Trio, Warszawa 2002
Kowalski T., Jung B., Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006
Koziczyński B., 333 popkulturowe rzeczy... PRL, Vesper, Poznań 2007
Krajewski M., POPamiętane, Słowo/ obraz / terytoria, Gdańsk 2006
Kubaczewska W., Hermanowski M., Radio – historia i współczesność, Ośrodek Badania Rynku Sztuki Współczesnej, Poznań 2008
Kubuj D., Outdoor. Reklama zewnętrzna w kontekście historii i współczesności, Stroer Media, Warszawa, 2006
Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, Wyd. Profesjonalnej Szkoła Biznesu, Kraków 1997
Lewiński P. Retoryka reklamy, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1999
Lisowska-Magdziarz M., Bunt na sprzedaż, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000
Lusińska A., Reklama a frazeologia. Teksty reklamowe jako źródło nowych frazeologizmów, Adam Marszałek, Toruń 2007
Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996
Mielczarek T., Monopol. Pluralizm. Koncentracja. Środki Komunikowania Masowego w Polsce w latach 1989-2006, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007
Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2001
Murdoch A., Kreatywność w reklamie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003
Niczewski R., Potrzebowski J., Celebryci w ataku. Celebrity effect jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Agora, Warszawa 2010
Nierenberg B., Reklama jako element procesu komunikacji rynkowej, Instytut Śląski, Opole 2004
Olędzki J. (red.), Polskie media w okresie przemian, Ośrodek Badań Społecznych, Warszawa 1991
Olędzki J. (red.), Media, reklama i pr w Polsce, ASPRA-JR, Warszawa 2005
Ostrowicki M. (red.), Estetyka reklamy: reklama w rzeczywistości – rzeczywistość w reklamie, Art-tekst, Kraków 2002
Perczak J.E., Polska reklama prasowa w latach 1945-1989. O reklamie, której nie było?, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2010
Pitrus A., Znaki na sprzedaż. W stronę integracyjnej teorii reklamy, ER Warszawa 2000
Pitrus A., Zrozumieć reklamę, Rabid, Kraków 2001
Pomieciński A., Reklama w kulturze współczesnej. Studium antropologiczne,....Poznań 2005
Siemieńska R. (red.), Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu oraz podręcznikach szkolnych, Scholar, Warszawa 1997
Spychalska M. Hołota M., Słownik sloganów reklamowych, PWN, Warszawa 2009
101 reklam, które musisz znać, Press, Warszawa 2012
Szczęsna E., Poetyka reklamy, PWN, Warszawa 2001
Sznajder A., Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa 1993
Wasilewski P. (red.), Pionierzy i tytani polskiej reklamy, Agencja Wasilewski, Kraków 1999
Wasilewski P. (red.), Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków 2008
White R., Reklama, czyli co to jest i jak to się robi, Business Press, Warszawa 1996
Wiedza o reklamie, praca zbiorowa, ParkEdukacja, Bielsko Biała 2009
Zimny R., Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych, Trio, Warszawa 2008
Żabiński R., Marketing na rynku prasowym, PWE, Warszawa 2010



Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0,goodsport – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. offerclient - sesja klienta
  4. CMS_DEBUG – debugowanie strony
  5. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  6. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  7. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www
  8. ADMS_ID, storeregion, mbox, georouting_presented, BANNER_TYPE, s_pers, s_vi - adobe.com
  9. x-src, datr - używane przez facebook.com

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.