W III Rzeczypospolitej reklama stała się trwałym elementem rynku, ważnym segmentem gospodarki a także naszej kultury. Odcisnęła swoje piętno i nadal ma przemożny wpływ na każdą nieomal dziedzinę życia ludzkiego, kreując opinie, marzenia, pragnienia, potrzeby i mody. Co więcej, po 1989 roku wydatnie wspomogła proces polskiej transformacji, poszerzając liczbę kanałów i przekazów składających się na komunikację społeczną. Bez wsparcia ze strony branży reklamowej reformy ustrojowe, zwłaszcza w sektorze gospodarczym, trwałyby u nas dłużej; zapewne też byłyby bardziej kosztowne społecznie.
Reklama zmienia się i rozwija szybciej niż jakakolwiek inna dziedzina. W Agencji Wasilewski z uwagą obserwujemy i rejestrujemy wydarzenia na rynku reklamy i mediów, przekonani, że rodzime środowisko reklamowe i reprezentowana przez nie branża zasługuje na rzetelną i usystematyzowaną dokumentację. Stąd wydany przez nas w 1999 roku encyklopedyczny tom „Pionierzy i tytani polskiej reklamy”, opisujący początki reklamy w III RP, którego kontynuacją jest najnowsza publikacja przygotowana przez Piotra Wasilewskiego: Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010
Wydana przez Agencję Wasilewski w czerwcu 2013 roku książka „Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010” przedstawia i podsumowuje dorobek branży reklamowej w minionych ponad dwudziestu latach. Szczegółowy opis zawartości blisko pięciusetstronicowego tomu, spis jego treści oraz wybór fragmentów, prezentujemy w zakładce „Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010”.