Reklama w Polsce wymaga już nie tylko teoretycznych rozpraw i praktycznych poradników, lecz także słowników i ujęć encyklopedycznych. Taką rolę spełnia ta książka. To opinia prof. Jerzego Bralczyka o tomie „Pionierzy i tytani polskiej reklamy” (Agencja Wasilewski,1999), pierwszej i dotychczas jedynej na naszym rynku wydawniczym syntezy informacji o reklamie i jej twórcach w latach 1989-1998. Jej pomysłodawcą i współautorem był Piotr Wasilewski, który do współpracy zaprosił znanych specjalistów od reklamy, dziennikarzy i naukowców.
Wspólnie stworzyli bogatą panoramę, liczącą 440 stron, zawierającą dziesiątki ilustracji (plakaty, zdjęcia i kadry ze spotów) oraz setki szczegółowych informacji, ocen i poglądów. Powstało wyjątkowe – ważące 2 kilogramy – podsumowanie osiągnięć branży reklamowej w Polsce w ostatniej dekadzie XX wieku, które zawiera m.in.:
W kolejnych zakładkach tej strony internetowej umieściliśmy: spis treści książki, opinie jej czytelników, ranking najlepszych kampanii dziesięciolecia na czele z kampanią „Łaciate”, najlepsze hasła lat 90. i fragmenty dwóch rozdziałów.
Monografia ukazała się dzięki finansowemu wsparciu życzliwych agencji reklamowych i studiów filmowych. Wydaniu tomu patronowało Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) Oddział w Polsce.
Cena książki: 50 PLN