Pierwsza część książki jest zapisem oraz wnikliwą analizą i oceną polskich kampanii społecznych z lat 2002–2006. Z jednej strony panorama, katalog blisko stu pięćdziesięciu akcji, z drugiej – ich urozmaicona typologia. Owo podsumowanie zostało dokonane z kilku punktów widzenia, m.in. używanego języka w komunikatach reklamowych, niestandardowych form komunikacji, znaczenia w reklamie społecznej marki nadawcy. Aspekty te dodatkowo ilustrują teksty opisujące działalność Polskiej Akcji Humanitarnej i Caritasu.
W kilku tekstach skupiono się na akcjach organizowanych na poziomie lokalnym, gdzie mogą one liczyć na skuteczny odzew środowiska, w tym regionalnej i miejscowej prasy – niedocenianego partnera społeczników.
Kolejna część ma charakter poradnikowy. Przybliża – krok po kroku – proces przygotowania kampanii, tłumaczy zasady współpracy z agencją tworzącą przekaz reklamowy, wskazuje na zagadnienia prawne występujące w reklamie społecznej.
W tomie szeroko omówiono znacznie badań marketingowych, zwiększających możliwość sukcesu kampanii. Zaprezentowano też wyniki pierwszego w Polsce badania znajomości i ocen kampanii społecznych z lat 2002–2006.
Książkę zamykają rozważania na temat skuteczności reklamy w czasach „nieuwagi”. Ich autor, prof. Marek Krajewski próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, jak informować o problemach społecznych i je rozwiązywać w sytuacji skrajnego nasycenia przestrzeni komunikacyjnej przekazami rywalizującymi o uwagę odbiorcy.
Liczący 312 stron tom, w opracowaniu i pod redakcją Piotra Wasilewskiego, przygotowali naukowcy, analitycy i praktycy – specjaliści świetnie znający omawianą problematykę.
Wydanie drugiego tomu o reklamie społecznej było możliwe dzięki życzliwemu zaangażowaniu firm oraz mediów, którym wydawca wyraża serdeczne podziękowanie.
Książka jest kontynuacją pierwszej w Polsce monografii o reklamie niekomercyjnej pt. „Propaganda dobrych serc”, czyli rzecz o reklamie społecznej, która na życzenie czytelników w 2008 roku została wznowiona pod zmienionym nieco tytułem: „Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej”.
Partner projektu: Polkomtel SA
Sponsorzy: BP Polska, Commercial Union Polska, Danone, Grupa Żywiec SA, RWE Stoen
Patroni projektu: „Gość Niedzielny”, „Przegląd”, „Brief”, „Forbes”, medialine.pl, SAR Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
Cena książki: 50 PLN
Książka do nabycia u wydawcy oraz w księgarniach:Warszawa
Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki, ul. Grójecka 67
Kraków
Główna Księgarnia Naukowa, ul. Podwale 6
Lublin
Księgarnia Prawnicza Iuris Prudentia, Pl. M. Curie-Skłodowskiej 5