W 2002 r. została wydana pierwsza w Polsce książka o reklamie społecznej „Propaganda dobrych serc”. Z księgarń zniknęła niemal natychmiast. Nic dziwnego, bo tak obszerna i ciekawa analiza tego tematu była gratką nie tylko dla studentów reklamy, ale dla każdego, kto interesuje się tą dziedziną, w której marketing krzyżuje się z misją społeczną. Z ogromną radością przyjęte zostało drugie wydanie, o trochę zmienionej nazwie: "Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej" (...). To pięknie wydana książka, kojarząca się trochę z albumem, a z pewnością nie mająca wiele wspólnego z ciężkimi tomiszczami akademickimi. To publikacja, w której każdy tekst został doskonale zilustrowany zdjęciami billboardów czy kadrami z filmów reklamowych, a liczne przykłady, przypisy oraz odwołania do stron internetowych dają możliwość poszerzenia wiedzy na temat tej dziedziny. A warto tę dziedzinę bliżej poznać, szczególnie, że dzisiaj ma ona doniosłe znaczenie i spełnia w społeczeństwie ważną misję.
„Przegląd” nr 6 / 2009
Recenzowana książka jest znacznie lepsza niż jej - skądinąd "chwytliwy" - tytuł. Bo jeśli w tytule czytamy „propaganda dobrych serc...’ to jest to akurat określenie, które nie zawsze pasuje do wielu akcji "reklamy społecznej", w tym także opisywanych w książce. (...) Dla zainteresowanych tą problematyką niezwykle cenne będą nie tylko wypowiedzi inicjatorów kampanii, opisy realizacji różnych akcji społecznych, ale także bogata oprawa ilustracyjna. Dzięki niej można zobaczyć prawie wszystkie plakaty i billboardy, które służyły poszczególnym akcjom reklamowym. Oprawie tej sprzyja wyjątkowa dbałość o jakość techniczną książki i ilustracji, obserwowana już w poprzedniej książce wydanej przez Agencję Wasilewski ("Pionierzy i tytani polskiej reklamy", 1999). Dodajmy też obszerną bibliografię do poszczególnych rozdziałów książki, a także indeks firm i instytucji zaangażowanych w akcje społeczne.
„Zeszyty Prasoznawcze”, nr 3-4, Kraków 2002
Czy siła społecznej reklamy jest równie duża, jak jej komercyjnej odmiany? Okazją, by się o tym przekonać jest pięknie wydany album "Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej", podsumowujący polskie doświadczenia w tej dziedzinie. (...) Książka przypomina nasze najgłośniejsze kampanie społeczne. To także krótki kurs najnowszej historii (nie tylko) Polski. Mamy bowiem wielkie akcje na rzecz powodzian i głodnych dzieci, zmagania z narkomanią, AIDS, alkoholizmem, ale także - największą pod względem zaangażowanych sił i środków - kampanię przeciw korupcji. Warto sięgać po "Propagandę dobrych serc". Pamiętając zarazem, ze skuteczność reklamy, zarówno tej dobrej, jak i złej, jest ograniczona. Na szczęście.
„Gość niedzielny”, nr 38/2003
Przygotowując materiały do konferencji, na której prezentowano wznowiony mój plakat "Papierosy są do dupy" oraz trzy nowe plakaty rozpoczynające tegoroczną akcję antynikotynową pod ogólnoświatowym hasłem "Młodość wolna od papierosa", sięgnąłem do książki "Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej", wydanej przez Agencję Wasilewski w 2002 roku. Dla wielu dziennikarzy, którzy otrzymali ode mnie materiały prasowe, zaskoczeniem był zarówno sam fakt, że taka książka istnieje jak i to, jak dobrze poszczególne tematy są w niej opracowane. Wielokrotnie przy kontaktach z prasą sięgałem do tej pozycji, gdyż zarówno ta jak i pozostałe książki wydane przez Agencję Wasilewski są rzetelną kopalnią wiedzy o reklamie społecznej w Polsce. Ponieważ książka jest już dziś niedostępna, myślę, że czas ją wznowić. Tym bardziej, że ukazała się druga część, której zrozumienie bez znajomości pierwszej części jest niepełne.
Andrzej Pągowski, maj 2008
Mieszkając i studiując na Wyspach Brytyjskich postanowiłam napisać pracę magisterską o reklamie społecznej w Polsce. Wydawało mi się, że nie będę miała problemu ze znalezieniem odpowiednich materiałów w Internecie. Niestety, byłam bardzo zdziwiona, kiedy okazało się, że w sieci można znaleźć wiele przykładów reklamy społecznej, ale w większości polskich źródeł brakuje merytorycznej wiedzy na ten temat. Ktoś polecił mi książkę „Propaganda dobrych serc....”; przy tej okazji odkryłam również „Szlachetną propagandę dobroci ...”. Zakupiłam oba tomy i nie żałuję. Jestem zafascynowana ich treścią, bardzo trafnymi spostrzeżeniami oraz ich piękną oprawą graficzną. Te dwie książki są podstawą mojej pracy magisterskiej. Bardzo mi pomogły i również zaoszczędziły mnóstwo czasu na szukanie innych materiałów! Bez wahania można oba tomy polecić każdemu, kto interesuje się reklamą społeczną i jej rozwojem! Są znakomite!
Anna Micha, Edynburg
Napisane w przystępnym języku kompendia, pierwszy i drugi tom, ułatwiają analizę kampanii społecznych na wielu poziomach. Małgorzata Klimkiewicz, Warszawskie Hospicjum dla Dzieci Poświęcona rozmaitym aspektom reklamy społecznej dwutomowa publikacja Agencji Wasilewski, to niezwykle cenna i ciekawa lektura, użyteczna i pomocna fundacjom, stowarzyszeniom i organizacjom spełniającym różnorodne misje społeczne, niezależnie od ich zasięgu i charakteru oraz tym wszystkim, których interesuje skuteczna promocja. Obie książki są rzetelnie przygotowanym kompendium wiedzy na ten temat. Znajdziemy tu mnóstwo interesujących przykładów; szerokie omówienia zrealizowanych kampanii, poparte bogatą dokumentacją graficzną, a także komentarze i wypowiedzi specjalistów z branży. Poza niekwestionowaną wartością merytoryczną, obie książki cechuje niezwykła staranność edytorska. Lektura naprawdę godna polecenia - świetnie się czyta i przyjemnie ogląda. Zachęcam, by po nie sięgnąć.
Ewa Krzak, specjalista ds. PR, Biuro Marketingu i Promocji,
Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. Prof. Zbigniewa Religi
Wydane przez Agencję Wasilewski dwie obszerne publikacje tworzą unikatowe kompendium wiedzy w zakresie marketingu społecznego. W pasjonujący sposób przedstawiają, szczegółowo opisują, ale i wnikliwie analizują kampanie społeczne. Atrakcyjne edytorsko i wciągające merytorycznie, pokazują jednocześnie krok po kroku, jak takie działania zaplanować, przeprowadzić i zbadać. Napisane w sposób przystępny i zrozumiały, bogato ilustrowane oraz zaopatrzone w słownik pojęć i zestaw indeksów, stanowią lekturę obowiązkową dla każdej organizacji pozarządowej w Polsce.
Marcin Węc, Manager ds. PR i Fundraisingu, Stowarzyszenie „Wiosna”, grudzień 2010
Mamy znaczące osiągnięcia w reklamie społecznej, sporo dobrych kampanii, mnóstwo świetnych pomysłów i niezłych grafików. Kto chciałby sobie o nich przypomnieć, może sięgnąć do cyklu książek Piotra Wasilewskiego ("Propaganda dobrych serc" i "Szlachetna propaganda dobroci"). Może też wziąć te książki na kolana i przemierzając zaśmieconą komercyjną reklamą Polskę, wyobrażać sobie, że może być inaczej. Może nie ładniej, ale na pewno użyteczniej.
prof. Magdalena Środa, „Gazeta Wyborcza”,12.08.2009
Książki Agencji Wasilewski oceniam bardzo wysoko, gdyż w rzetelny sposób informują i uczą o kampaniach społecznych. Dlatego zakupiłam je do biblioteki Fundacji Anny Dymnej
"Mimo wszystko”.
Ewa Dziadyk, kierownik PR Fundacji Anny Dymnej "Mimo Wszystko"
Oba tomy zawierają dużo cennych informacji i bardzo dobrej jakości zdjęcia. Są przepięknie wydane.
Joanna Puźmierowska, studentka