Tym wszystkim, którzy chcą wiedzieć więcej o reklamie społecznej i skuteczniej posługiwać się tym narzędziem komunikacji, polecamy zestawienie podstawowej literatury w tym zakresie, wydanej w naszym kraju. Czekamy na propozycje naszych czytelników.
Książki
Andersen K., Marketing Robin Hooda: wykorzystywanie metod marketingowych sektora komercyjnego przez organizacje non-profit, MT Biznes, Warszawa 2007
Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Astrum, Wrocław 2005
Bogunia-Borowska M. Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, wyd. UJ, Kraków 2000
Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003
Doliński D.,Psychologia wpływu społecznego Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum, Wrocław 2000
Maison D., Wasilewski P. (red.), Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków 2002
Domachowski W. (red.), Marketing wartości społecznych, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2003
Drozdowski R., Krajewski M., Reklama społeczna – grzechy i możliwości, Akademia Europejska – materiały szkoleniowe, Bielsko Biała 1998
Keler K., Nóżka M. (red.), Granice i zastosowanie reklamy społecznej, UJ Instytut Socjologii, Kraków 2007
Kołak P., Kultura masowa jako produkt reklamowo-marketingowy, Adam Marszałek, Toruń 2005
Leś E., Zarys historii dobroczynności i filantropii w Polsce, Akademia Rozwoju Filantropii, Warszawa 2001
Limański A., Drabik I., Marketing w organizacjach non-profit, Difin, Warszawa 2007
Maliszewski N., Koń trojański w reklamie społecznej, Medical Tribune Polska, Warszawa 2007
Ratajczak Z. (red.), Wpływ społeczny: badania i praktyka, Instytut psychologii PAN, Warszawa 2000
Strużycki M., Heryszek T., Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, Difin, Warszawa 2007
Wasilewski P. (red.), Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków 2007
Wojcieszke B., Procesy oceniania ludzi, Nakom, Poznań 1991
Wosińska W., Psychologia życia społecznego, GWP, Gdańsk 2004