Sponsoring wydarzeń kulturalnych i sportowych należy do stałych dzisiaj elementów komunikacji marketingowej większości firm. Ułatwia im budowanie wizerunku, wpływa na postrzeganie ich marek i na podniesienie ich konkurencyjności; sprzyja wzmocnieniu prestiżu danej firmy i zyskaniu poważania wśród rywali oraz konsumentów, co ostatecznie przekłada się na znajomość i sprzedaż produktów sponsorów.
Kilkanaście lat temu powszechna świadomość znaczenia i skuteczności sponsoringu była o wiele niższa. I choć sponsoring – w latach 90. nowe zjawisko Polsce – stawał się coraz bardziej popularny, uznawano go wyłącznie za narzędzie pomocnicze, margines strategii komunikacyjnych.
Nasza agencja była jedyną, która w drugiej połowie lat 90. podjęła się organizacji dorocznego seminarium, poświeconego właśnie sponsoringowi. W październiku 1997 roku zorganizowaliśmy w Krakowie pierwsze spotkanie, kontynuując je – pod nazwą „Sponsoring – efektywne narzędzie kreowania wizerunku firmy” – w kolejnych pięciu latach, zawsze w październiku. Wraz z uczestnikami szukaliśmy odpowiedzi na pytania: czy na rozwijającym się polskim rynku sponsoring stanowi pomoc, czy przeszkodę w działalności firmy; czy okaże się efektywną formą promocji firmy i jej produktów; co trzeba zrobić i jakie są dotychczasowe w tym zakresie polskie doświadczenia?
Do udziału w seminariach, połączonych z warsztatami, zachęcaliśmy przedstawicieli firm i mediów oraz agencji reklamowych i public realtions. Zapraszaliśmy wtedy specjalistów, by swoją wiedzą i umiejętnościami podzielili się z uczestnikami, których z każdą edycją przybywało – łącznie gościliśmy blisko 300 osób.
Swoje osiągnięcia w zakresie sponsoringu na naszych seminariach zaprezentowały firmy i instytucje: Coca Cola Services Company, Biuro Reklamy TVP S.A, telewizje TVN i Polsat, banki – BWR i Kredyt Bank, Browar Okocim, Poczta Polska, PTE Epoka, Telekomunikacja Polska SA, Radio Zet i Radio RMF FM, „Gazeta Wyborcza”, Polkomtel SA, Era GSM, Muzeum Narodowe w Warszawie, SMG/KRC Poland, Expert Media, ARC Rynek i Opinia; agencje RSM Redwan Sport Marketing, Viva Art Music, Dream Faktory i First Public Realtions, Testardo i Camco Media oraz Lowe GGK. Seminariom patronowały: Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Oddział w Polsce, miesięczniki marketingowe „Brief” i „Marekting Service”.