W 2003 roku Agencja Wasilewski po raz ostatni, po dziewięciu wcześniejszych edycjach, zorganizowała w kinie „Kijów” krakowski pokaz „Nocy reklamożerców’, wymyślonej w 1980 roku przez francuskiego miłośnika kina Jean Marię Boursicota, obecnego w Krakowie na projekcji w 1996 roku.
Na wyjątkowość tej imprezy, którą po raz pierwszy przygotowaliśmy 20 października 1995 roku, złożyło się kilka czynników. Po pierwsze sama reklama, solidna dawka (kilkaset filmów) wiedzy o światowych trendach reklamowych. W okresie kształtowania się polskiej reklamy i polskiego biznesu były to nieocenione materiały, jak można się promować poprzez spot reklamowy. Po drugie – niezwykłość zachowania publiczności na pokazie. Za pomocą gwizdków, które wręczano przed projekcją, widownia mogła nonstop reagować na to, co widziała na ekranie. O piątej, szóstej nad ranem, kiedy kończył się pokaz, wielu reklamożerców chętnie zostałoby dłużej. Rozstawali się na rok, z nadzieją na kolejne spotkanie – najczęściej w maju – i wspólną, całonocną zabawę urozmaiconą przyjemnościami przygotowanymi przez organizatora, czyli Agencję Wasilewski.
Dzięki tej siedmiogodzinnej prezentacji w ciągu dziewięciu lat udało się zgromadzić wokół „Nocy Reklamożerców” wierną i wyjątkową publiczność. Z reklamowego show stwarzaliśmy każdego roku wydarzenie dla 800 fanów reklamy, gdyż tylko tylu widzów mogło pomieścić kino.
Warto dodać, że w tamtych latach właśnie Kraków i Warszawa były jedynymi w naszym kraju miastami, wśród 70 z całego świata, uwzględnionych na oficjalnej liście każdego nowego tourne „Nocy”.
W zakładce Kronika naszych „Nocy” zamieszczamy krótką historię krakowskich edycji nocnych spotkań z reklamą. Z wdzięczności dla partnerów, z którymi Agencja Wasilewski przygotowywała „Noce reklamożerców”, publikujemy również listę sponsorów i patronów tych imprez, które odbyły się w Krakowie.